HTML

Forgalomkorlátozás

Friss topikok

Forgalomkorlátozás: a balatongyöröki körforgalom

2012.08.13. 22:04 forgalomkorlatozas

A hétvégén többször is volt szerencsém átmenni, illetve ahol tudok kerülőutat, kikerülni a Balatongyöröki körforgalom építését. Közben pedig többször is elátkoztam magamban azt, aki nyáron, a csúcsforgalom kellős közepén, gyakorlatilag kerülőút nélkül a Balaton legforgalmasabb északi főútvonalán, a 71. úton egy félpályás útlezárást csinál. A sor egyik oldalról Gyenesdiásról ért, a másik oldalról pedig túlmutatott az Afrika múzeumon. Hogy érzékeltessük a távolságot, ez a mintegy 8 km-es út, amely elvileg 11 perc alatt tehető meg, idén nyáron a Balatongyöröki önkormányzatnak köszönhetően több órába telik:

Gyesediás - Afrika múzeum.jpg

Nooormális?

Legszívesebben büntetésből naponta végigjárattam volna ezt az útszakaszt azzal az emberrel, aki ezt kitalálta.

De ha már így alakult nézzük meg, hogy kinek köszönhetjük ezt a kellemes nyári időtöltést.

A http://www.balatongyorok.hu/hirek/ oldalon is ott ékeskedik a tábla, hogy a Balatongyöröki körforgalmat a Magyar Állam és az Európai Unió támogatásából 120 millió Ft.- -ért végezteti a Balatongyörök Község Önkormányzata.

B_projekttabla_120807_kozepes.jpg

Tehát a Magyar Államnak és az Európai Uniónak köszönhetjük mindazt a bosszankodást ami ér minket, ha csak át akarunk utazni Balatongyörökön?

Figyelmesebben észrevehették, hogy a kivitelezés ideje: 2010.06.01 - 2012.07.31 és a Konzorciumi tag: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (egyedülálló részvényes: A Magyar Állam nevében: MFB Magyar Fejlesztési Bank Zrt.)

A Helikon Portál 2010 Január 14.-én adott hírt arról, hogy Balatongyörök Önkormányzat elnyerte a támogatást. Kiss László Tibor elmondása szerint a "A körforgalom kialakításával ez a megye, a régió, a település kapuja lehet".

Nos, ebben nem tévedett, ugyanis aki ezen a kapun átmegy, az valóban örülhet (és miközben elátkozza azt, aki a nyár kellős közepén több órás várakozásra kényszerítette, és fogadkozik, hogy többet ide be nem teszi a lábát. Legalábbis turistaként biztos nem).

A projekt teljes tervezett összege 165 millió Ft.-, melyből 25% önrészt, azaz 41 millió Ft.- -ot az önkormányzat áll. Nem könnyíti az előrehaladást, hogy a 71. számú főút és a Kossuth utca állami tulajdonú, tehát a NIF kikerülhetelen. (*forrás)

Azért nézzük meg, hogy inflálódott a körforgalom építésének dátuma:

2010. Május: A munkálatok várhatóan az idegenforgalmi szezon végeztével kezdődnek meg.

2010 Május: egyelőre nem lesz körforgalom

2011. Szeptember: Jövő májusra készül el a körforgalom Balatongyörökön

2012. Január - Február: Márciusban kezdik építeni a körforgalmat Balatongyörökön (nem kezdték meg)

2012. Június: Július végére megépül a balatongyöröki körforgalom

2012. Augusztus (update - 2012.08.15.): Szeptember végére megépül a balatongyöröki körforgalom

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a körfogalom építésére 96 millió Ft.- -ra szerződött a Baranya aszfalt és betonelemgyártóval.

Ajánlattételi felhívás közzététel dátuma: 2012. 01.04

Ajánlattételi felhívás jelentkezési határidő: 2012.02.03.

Szerződés dátuma: 2012. március 29. (! - Márciusban kezdik építeni, lásd fentebb)

Szerződés vége: 2012. július 31.

Ma: 2012. Augusztus 13.

A körforgalom, melynek szerződés szerint 2012. Július 31.-én kellett volna kész lennie, nem sokban különbözik a 2012. Június 20.-i állapottól (annyiban, hogy most félpályás útlezárás van, akkor még nem volt):

image.aspx.jpg

A késedelmi kötbér mértéke késedelem minden naptári napja után 0,2 %, tehát eddig 2,5 millió forint. (max. 14 millió forint). Kíváncsi vagyok, hogy a kötbért behajtják -e vagy egy jogi huzavona veszi kezdetét, hogy ki hogyan gátolta a körforgalom építését.

Ízlelgessük a következő mondatot kicsit (forrás fentebb):

"A kivitelező Baranya Aszfalt Kft. (a műszaki felügyeletet végző Veszprémber Zrt.-vel együtt) igyekszik, hogy a szezonban minél gyorsabban elvégezze a közlekedést akadályozó munkálatokat. A forgalmat lámpák irányítják majd, s várhatóan a kritikus időszakban (ez a nyári főszezon egymásfél hónapja) nem okoz nagyobb torlódást, mint egy másutt működő lámpás csomópont."

(A Baranya Aszfalt Kft. ügyvezetője Kárász János. Ugyanaz az ember, aki a Mecsek Aszfalt Kft. ügyvezetője, aki Pécsre menekült Komlóból 2002-ben a népharag elől és engedély nélkül üzemeltette az aszfaltüzemét.)

Élelmesebben azt is észrevehették, hogy az útbontási munkálatokat a Vakon Kft. végzi (lásd a fenti képeket)

Köszönjük minden résztvevőnek a feledhetetlen órákat Balatongyörökön az adófizetők pénzéből!

Update 2012.08.15.: bejegyzésem megírása után 1 nappal a NIF honlapján megjelent egy közlemény, miszerint Szeptember végére megépül a balatongyöröki körforgalom. Azt nem írják, hogy melyik évben, reméljük, még idén elkészül.

Érdekes az indoklás is: "Az építés során több olyan változtatást kellett elvégezni, amely előre nem volt látható, mint például a vízvezeték, illetve a feltárt csapadékcsatorna adatainak eltérése." - no comment.

Szólj hozzá!

Címkék: közélet balatongyörök forgalomkorlátozás körforgalom

A bejegyzés trackback címe:

https://forgalomkorlatozas.blog.hu/api/trackback/id/tr94707820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása